Young Professional Attraction Index (YPAI) har blitt et uvurderlig verktøy for selskaper og organisasjoner som ønsker å lære mer om fremtidens arbeidstakere – young professionals. Vi har gått i dybden og pratet med fem selskaper for å finne ut hva som gjorde at de skilte seg ut fra mengden i 2020, og høre hva de kan fortelle oss om det å skape et sterkt employer brand som appellerer til den svært ettertraktede målgruppen. Bla gjennom casestudiene og lær hvordan du kan bygge et sterkere employer brand med YPAI her.
Når DNV bygger employer brand, overlater ingenting til tilfeldigheter og det tas ingen snarveier – young professionals blir fortalt nøyaktig hva de kan forvente og får muligheten til å påvirke sin egen karrierevei. Les hele casestudien her og lær hvordan du også kan lære av innsikten fra YPAI.
Denne artikkelen er på norsk.
Finansgiganten Nordea kaster ikke bort noe tid på å få sine young professionals raskt på plass, og de blir raskt tilbudt muligheten til å utvikle seg og vokse med virksomheten mens de får verdifull erfaring. Les hele casestudien her og lær hvordan du også kan lære av innsikten fra YPAI.
This article is in English.
Det svenske firmaet AFRY har oppdaget at tydelig kommunikasjon er viktig når man rekrutterer og beholder unge fagpersoner. De ønsker å vite hvem du er, og hva du kan tilby dem som en arbeidsgiver. Les hele casestudien her og lær hvordan du også kan lære av innsikten fra YPAI.
This article is in English.
Undersøkelsen Young Professional Attraction Index (YPAI) har blitt et nødvendig supplement til selskaper og organisasjoner som ønsker å lære mer om morgendagens arbeidstakere - young professionals, studenter og nyutdannede i starten av sin karriere. YPAI gjennomføres en gang i året i samarbeid med Kantar TNS og har som mål å gi forståelse for hvordan attrahere, rekruttere og utvikle morgendagens arbeidstakere.
Konecranes har blitt en av Finlands mest attraktive arbeidsgivere ved å utvikle et image og et employer brand som viser hvordan det er å jobbe hos dem gjennom sine ansatte. Les hele casestudien her og lær hvordan du også kan lære av innsikten fra YPAI.
This article is in English.
Selv om Northvolt bare har eksistert siden 2016, har de raskt bygget et sterkt employer brand med et tydelig og enkelt tilbud rundt et breddene tema for young professionals – muligheten til å gi et positivt bidrag til å løse klimakrisen. Les hele casestudien her og lær hvordan du også kan lære av innsikten fra YPAI.
This article is in English.
Om du har spørsmål om undersøkelsen, rapportene eller casestudiene – ta kontakt med oss på ypai@academicwork.no