My profile
My profile
Academyexpand_more
Jobbsøkerexpand_more
Bedriftexpand_more
Finn medarbeiderexpand_more
Utvikle ferdigheterexpand_more
Bli en bedre arbeidsgiverexpand_more
Hvorfor samarbeide med ossexpand_more
Guider og artiklerexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
Kontakt ossexpand_more
Våre kontorerexpand_more
Presseexpand_more
Annetexpand_more
Web_People_1920x1080_008.jpg
Learning

ServiceNow - dette bør du vite om den populære Service Management-løsningen

ServiceNow blir mer og mer populært, og i IT-bransjen er det nå stor etterspørsel etter kompetanse i plattformen. Intensivutdannelse i ServiceNow gir en unik karrieremulighet til en ny arbeidshverdag i IT-bransjen. Utdannelsen åpner opp muligheten for spennende jobb- og utviklingsmuligheter uten tidligere erfaring eller bakgrunn i bransjen. Les mer om ServiceNow og hvordan det er å jobbe i IT-bransjen.

Hva er ServiceNow?

ServiceNow er en skybasert Service Management-løsning, som bedrifter i hele verden benytter i administreringen, utviklingen og automatiseringen av sine prosesser og tjenester.

ServiceNow ble etablert i 2004, og har hatt en sterk vekst og er nå et av verdens mest populære teknologibedrifter. Over 6000 bedrifter fra forskjellige deler av verden benytter ServiceNow-plattformen til virksomhetens rutiner og funksjoner, og blant disse finner man for eksempel Danske Bank, Deloitte og Malaysia Airlines.

Det er også veldig vanlig at bedrifter kjøper ServiceNow-utvikling og kompetanse av eksterne samarbeidspartnere, så ServiceNow er også en del av mange IT-konsulentbedrifter.

Hva er det man gjør ved hjelp av ServiceNow?

ServiceNow-eksperter jobber i kjernen av bedriftens forretninger. Ved hjelp av det skybaserte programmet kan man bygge automatiserte arbeidsprosesser til ulike funksjoner og avdelinger i organisasjonene, som gjør at manuelle og rutinepregede arbeidsoppgaver går nesten av seg selv ved hjelp av ServiceNow-teknologi.

ServiceNow øker effektiviteten og skalerbarheten i bedriften og øker kvaliteten på tjenestene når manuelle prosesser blir automatisert.

Hva er bruksområdet til ServiceNow?

Blant de vanligste bruksområdene til ServiceNow er IT- og HR-tjenestene og kundeservice.

Hva gjør en ServiceNow-konsulent?

En ServiceNow-konsulent identifiserer bedriftenes utfordringer og prøver å finne ut hvordan man kan løse utfordringene og skape nye muligheter ved hjelp av ServiceNow. Målet med arbeidet er å hjelpe bedrifter med å utvikles og vokse ved hjelp av teknologi, som kan være automatisere prosesser. I arbeidet får du sette deg inn i bedriftenes prosesser og kombinere forretningsforståelsen med teknisk kompetanse.

Arbeidet med ServiceNow-systemet er såkalt low-code-utvikling. Systemet skreddersyr eller konfigureres ved koding, men utviklingen ligger hovedsakelig i allerede utviklede byggeklosser i ServiceNow-plattformen. Arbeidet består av teknisk utvikling, planlegging og spesifisering som krever god forretningsforståelse.

ServiceNow-konsulent hjelper bedriften med utvikling, utforming og vedlikehold av plattformen. I tillegg består arbeidet i en stor grad av å sette seg inn i forretningsprosesser og utvikle disse i samarbeid med kunden.

Hvordan ser karrieremulighetene ut?

ServiceNow er en bra vei for en karriere i IT-bransjen og det finnes mange karrieremuligheter. ServiceNow vokser også raskt – og det er stort etterspørsel etter kompetansen på markedet. Ifølge Fobes har ServiceNow en kundebevaringsgrad – som vil si hvor mange kunder det er som fornyer avtalene sine – på omtrent 97%. Med andre ord er det stor etterspørsel etter kompetanse både nå og i fremtiden.

Hvem bør ta en utdannelse i ServiceNow?

Utdannelsen i ServiceNow er en unik mulighet for de som ønsker en fot innenfor IT-bransjen. Programmet er intensivt og krever at man ønsker å lære og utvikle seg både på et profesjonelt og personlignivå. Plattformen har mange utviklingsmuligheter, stor mangfoldighet og utallige bruksmuligheter som gir muligheten for konstant utvikling.

Utdannelsen passer deg som har forretningsforståelse og ønsker å løse forretningsproblemer ved hjelp av teknologi og støtte bedrifter i digitaliseringsprosessen og utviklingen av virksomheten. Har du lyst til å jobbe i en allsidig bransje med spennende kundeprosjekter, finne bedre løsninger og utvikle med hjelp av low-code kan ServiceNow-programmet være noe for deg.

Hva slags kompetanse må man ha?

En utdannelse i ServiceNow passer alle som er interessert i IT og har motivasjonen til å fullføre en intensivutdannelse, uavhengig av tidligere erfaring eller bakgrunn. For ServiceNow-programmet er en bra egenskap forretningsforståelse - kjennskap til det som foregår i en bedrift. Etter fullført eksamen kommer man som konsulent jobb med spørsmål som: hvordan man kan effektivisere prosesser ved automatisering av arbeidsoppgaver og hvordan effektiviseringen fungerer i praksis ved hjelp av ServiceNow-systemet. Det er også bra å ha gode problemløsnings- og tilpasningsevner, da plattformen har store muligheter for tilpasning etter bedriftens behov.

Hvor begynner man å jobbe etter eksamen?

Når du blir ferdig med intensivutdannelsen hos oss, starter du i en fast stilling hos Academic Work og jobber som konsulent hos en av deres kunder. Du finner mer informasjon om programmet på programsiden. Der kan du lese mer om programinnhold og søknadsprosessen.

Hvordan er utviklingsmulighetene?

I starten av karrieren din bygger du opp kunnskaper gjennom grunnleggende oppgaver, som for eksempel vedlikehold av plattformen. Ettersom du får mer erfaring, får du mer komplekse og tekniske oppgaver som krever teknisk implementering. Dette er en plattform som vokser i et raskt tempo og tilbyr store utviklingsmuligheter og retninger.

Høres det interessant ut?

Les mer om hva vår alumni Miika synes om utdannelsen.

Learning